"" Purple Area: Smithen by Paul

onsdag, februari 10, 2010

Smithen by Paul

Trots ett otroligt utbud av nya och spännande produkter och utställningar under Furniture Fair var den stora behållningen för min del att få chansen att träffa den otroligt charmige Sir Paul Smith. Inte för hans lounge som jag visar bilder på nedan utan för att jag inte hade väntat mig en sådan öppen och rakt igenom cool person. Han bjöd på sig själv och berättade att han inspireras av allt runt om kring sig. Allt från vad som händer i området där han bor, hur folk och djur beter sig, naturen och sina många resor runt om i världen.

.
Han berättade om hur han själv ofta inspirerats av sina resor men ibland har det varit betydligt enklare. Som exempel visade han en bild från en biblioteksbok. Han visade hur färgerna i bilden sen blev en ny färgkombination 'stripes' och uppsydd i ett plagg som hänger i någon av hans butiker. Jag blev otroligt positivt överraskad att han var så totalt utan divalater och till och med pratade med oss ett gäng bloggare med kamerorna i högsta hugg. Hans föreläsning var jordnära och enkel med tips om hur man lyckas och når framgång. Rakt, och utan flashiga omskrivningar eller fackuttryck, och helt utan pekpinnar fick vi serverat tips efter tips på vad man ska tänka på. Tips som inte bara fungerar för en ung designer på väg uppåt utan faktiskt för vem som helst som strävar efter sitt mål. Här är några av mina favoritkommentarer:
.
'The job always change you - you never change the job'
.
'Make room to break rules'
.
'Do things which are right not which are easy'
.
Första bilden är tagen av Jannice på Simplicity - där du också kan läsa mer om det här, resterande bilder är mina egna.
.

8 kommentarer:

sanne sa...

Visst är det härligt när "stora personer" är down to earth. Härliga bilder och mycket färg, det behöver vi nu känns det som.
Sanne/kungkarusell.se

Hildur - fixaodona sa...

Vilka härliga färg- och mönstermixar! Men imorgon är det dags för min del att bege mig till Stockholm och Möbelmässan i dagarna tre. Kul!

axelina sa...

Jag fick idag se i en tidning mitt blocketfynd i nyproduktion på möbelmässan! Inser att jag har gjort ett mycket bra fynd av en Yngve Ekström stol orginal:)

Kristina - Kix Koll sa...

Ni verkar ha haft en toppendag! :)

EN INREDOHOLIC sa...

Ja vad säger man!! Jag hissar vit flagg.. det verkar vara du och Paul :)

Bra inlägg!!
Kram
Jannice

Splendid Willow sa...

Yeah Susann! Vad roligt! (Och du ser strålande ut!). Jag kommer ihåg att jag köpte hans herrparfym i hans butik i London för en herrans massa år sedan. Den passade precis lika bra på mig som på den dåvarande pojkvännen. Det var Unisex innan Unisex var etablerat. Han har alltid legat steget före Mr. Smith. xx Mon

DAHLARNA sa...

Vilka härliga & färgglada inspirationsbilder! Första bilden på dig & Paul är ju riktigt fin :-)! Härligt att få ta del av mässan runt om på bloggarna, då jag tyvärr själv inte hade möjlighet tat åka dit. Hoppas att du får en bra dag! KRAMAR

Anonym sa...

ååå vilken lycka, han hade jag med velat träffa. Han verkar så "cool"

kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...