"" Purple Area: Det hänger på garnet - DIY

tisdag, januari 10, 2012

Det hänger på garnet - DIY

Kul idé som visades på Blomsterfrämjandets pressvisning idag. Förutom massor av fina tulpaner visade de också hur man fixar till en trist vas genom att vira garn runt. Lätt att göra själv med en vas eller flaska, snyggt garn och lite hobbylim som man sätter på lite i taget allteftersom man virar tråden runt. (En något utförligare beskrivning av hur man gör hittar du på bloggen Too much inspiration.)


This is an easy way to fix up your bottles or old vases. Just some glue and nice yarn and then wind it around the vase.

Foto Purple Area

Idag - var alltså på Blomsterfrämjandets presslunch på Moderna Museet i Malmö. Faktiskt första gången jag var där, otroligt nog. Ska ta och gå dit en annan dag och kika på utställningen och alla planscher i shopen. Såg spännande ut.

6 kommentarer:

Proforma - Irene sa...

Wow, vilka härliga färger!

Anonym sa...

Det går att sticka ett vasöverdrag också vilket jag tycker är rätt kul för då kan man byta färg efter humör:-)

Kramen

Annika Christensen sa...

Hej
Vad kul att jag fick se något därifrån för jag kunde inte komma idag. Var där förra året. Läckra färger.
Hälsningar
Annika

StinaTooMuchInspiration sa...

För att inte tala om virka! Blir jättefint runt en cylinderformad enkel glasvas.

purple area sa...

Iren, ja men det är ju lite kul nu med lite vårfärger, eller hur?

Elna, ja det är också fint!

Annika, Det var många härliga och stora tulpanbuketter. Härlig vårkänsla helt enkelt!

Stina, ja se där, det hoppas jag vi får se snart på bloggen din.

Sofia sa...

Otroligt fint. Har gjort skålar med virkgarn, tapetklister och ballong. Men det här måste jag testa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...