"" Purple Area: Tirups Örtagård

lördag, maj 16, 2015

Tirups Örtagård

Det är bråda dagar i trädgården, kan man säga, allt ska räfsas och klippas ner och samtidigt växer det i racerfart. Så om någon undrade vart jag tog vägen så har jag befunnit mig i trädgården. Var nog lite sen att ge mig ut i år. Kan inte ens visa några bilder därifrån än, ser än så länge gräsligt ut. Så här kommer istället vackra Tirups Örtagård som är både en plantskola och ett kafé utanför Staffanstorp, med en underbar trädgård som man kan sitta ner och njuta av. Det här är lusthuset i örtagården och ett litet träd som jag föll för (tror det är en klätterhortensia som fått lite hjälp).


















































Foto Purple Area

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...